Snö och pizza

Japp nu har den kommit - den första snön i Lycksele. Jag såg inte själv när den föll men i morse när jag cyklade till skolan arla morgonstund (typ vid 07:00) låg det snö på gräsmattor och bilar. "Äntligen!" sa skideleverna som jag hade idag - "Inte än!" var mer min reaktion. Vi är alla olika.

Sen blev det tvära kast i middagsplanerna. Lisa och Hanna, två av mina engelsklärarkollegor (svenska är ett härligt språk, hur många andra språk skulle tillåta en sån sammansättning?! Eller ja vad vet jag det kanske är vanligt, men engelskan skulle i alla fall inte gilla det - men jaja det var ett sidospår), skulle på en föreläsning om ADHD ikväll och de skulle äta middag nere på stan innan det - och jag fick äran att följa med. "Piraten" hette pizzan som jag åt och den var mycket god, sinka, lök och vitlök - what's there not to like?! Mycket trevligt och så passade jag på att handla lite på Konsum när jag lika var nere på stan. Det har blivit skrämmande mycket ICA på senaste tiden, jag måste skärpa mig.

Dagens citat. "Hej mitt vinterland!" (Rudolf Andersson) Typ lika mycket snö hade vi fått i morse.

P.S För att säga som Frida  - tagga helgen. Då kommer the gang på besök!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0