För många männiksor för på liten yta =

dålig luft=små luckor i tankegångarna.

Ja, det är lite trångt här på pensionat Knaften den här helgen. Föreståndaren (alltså jag) och fyra gäster. Och hårdats drabbat av syrebristen verkar Anna vara. Här är två exempel på hur hennes förvirring yttrar sig:

1. Kommer ni ihåg en barnvisa som går "Här är polisen som mitt i gatan står..." (ja Issa du känner säkert igen den), men även om man inte känner igen den så kan man kanske räkna ut att fortsättningen inte är "... niger och säger att nu är det vår" - eller?! Men nej Anna tyckte att det lät bra.

2. Det blev ett par omgångar geni ikväll också och även här blev det lite tokigt för min kära syster. Frågan löd typ "Vad kallas den offentliga sektorn ibland ironiskt med tanke på dess storlek" ja, eller något i den stilen, hon funderade en stund och gissade sedan på "Fläskberget". Nej det var inte rätt! (Rätt svar var Ofantliga sektorn).

Jaja så kan det gå om det är för mycket folk på för liten yta.

 

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jodå, jag känner allt igen den! Det smärtar att medge att jag kan den korrekta fortsättningen också... fast Annas var bättre! Gillar Fläskbergsteorin också.

2011-09-17 @ 21:57:05
URL: http://lifeasbell.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0