Positivt tänkande

Förra veckan fick vi en föreläsning i positivt tänkande, jag vet inte om jag har nämnt det, i alla fall så skulle man tydligen må bättre om man skrev ner tre positiva saker varje dag. Och så här precis efter sommarlovet när det blir mörkare och mörkare känns det som att lite positivitet kan vara på sin plats. Så jag ska genomföra ett vetenskapligt (nästan i alla fall) expriment och skriva ner tre positiva saker/saker som jag är nöjd med eller tacksam över varje dag... ett tag. Visst låter det som att jag kommer att kunna publicera resultatet i någon facktidning sen?

I alla fall så ska vi se vad jag kan komma på. Okej jag börjar väl med tre uppenbara och relativt konstanta saker:

1. Min familj
2. Mina vänner
3. Mitt jobb

Okej det var ju inte så svårt, bäst att formulera en regel som säger att man inte får ta samma konstanta saker om och om igen.

Annars så har jag haft min första lektion för terminen idag verkar vara väldigt trevliga elever så detta blir nog bra.

Dagens citat: "Move it, move it, move it, hey I'm the teacher" (Ross) Man ska ju inte glöma vem det är som har makten after all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0