Väderomslag

Förra veckan var det 18-19 grader när jag var ute och sprang vid halv åtta-åtta, i dag var det 8 grader när jag kom hem klockan åtta. Så nu kanske det är höst på riktigt... kanske men man ska aldrig vara säker. Stackars Lisa hade inte uppmärksammat att det inte skulle vara så bra väder idag så hon kom till skolan i 3/4 byxor och tygskor, hon blev lite blöt. Själv hade jag regnställ och gummistövlar - jag var torr.
 
Annars blev det ju lite tokigt när jag kom till jobbet med tanken att åka hem 14:34 och istället fick reda på att det var möte så jag fick ta 17:35 bussen istället. Så jag tröstätit lite äppelpaj och vaniljvisp (som jag fick med mig hem från Louise igår), och nu det känns lite bättre.
 
3 positiva saker med dagen då:
1. Tro det eller ej men jag hade rejält med medvind när jag cyklade hem
2.  Det regnade inte när jag cyklade till bussen och inte när jag cyklade hem
3. Boken som jag läser har äntligen börjat komma igång
 
Dagens citat: "This is either madness or brilliance" (Will Turner pirates of the Caribbean) Ibland är det inte så lätt att veta skillnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0