1 december

Jag har antagit en utmaning från min syster som går ut på att tipsa om en jullåt varje dag fram till julafton. Så då ska vi se, det betyder att man ska välja ut 24 stycken favoriter - kan bli svårt då det finns så många att välja på.

Men med tanke på dagens väder så tycker jag att Jill Johnsons I väntan på julen. Hon gör den tillsammans med Tommy Körberg och melodin känns igen från Peters Marias sång och Carolas Vem är barnet? Jag tror att det kanske är en engelsk julsång från början men nu finns det alltså inte mindre än tre svenska texter till den.

Vi har ju flyttat Anna idag och vi kan väl säga att det var tur att hon inte skulle flytta så långt. Det har ju nämligen blåst och snöat helt galet mycket idag. Som vanligt så är ju flyttfirman Lundmark/Lundgren väldigt effektiv så vi var färdiga där vid tre. Nu fattas bara soffan som firman HP ska leverera och så verkar det fattas en sopsäck med handdukar och möjligen en julduk - men det som göms i snö... Det skulle ju också kunna vara så att Mr Claus har tagit fel säk och en hel del barn blir besvinka när det bara får mjuka klappar i år. 

Dagens citat: "Nu tätnar mörkret och ljuset flyr och den första snön faller vit och mjuk (...) Jag väntar än på den första snön och ett lyckligt slut i en önskedröm, jag ser framför mig hur allt ska bli som ett barn som har väntat på julen. Nu faller den första snön över frusen mark som blir vit igen..."

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0