12 december

Idag ska jag fatta mig kort, dagens jullåtstips får bli Peters Guds frid i gode vise män, en trallvänlig melodi som det passar bra att stampa takten till med ett suddgummi.

I morgon är det Lucia och jag tar frivilligt den tidiga bussen för att se på skolans Luciatåg, ifjol var det superduper och eftersom det fortfarande finns ett estetprogram räknar jag iskallt med att det kommer att vara det i år också. På tal om iskallt så är det inte längre det, bara dryga 2 grader kallt, lite knepigt när det luktar vår ute i december.

Dagens cita: "Kom låt oss alla sjunga nu vi som har samlats här, om julens budskap kärleken så att den sången bär till alla land och alla folk där änglsan ännu är. Åh budskap om glädje och hopp..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0