13 december

Lucia! 11 nätter före jul... I morse var det luciatåg på skolan, jättefint förstås. Jag och Lisa hade lite planer på att smyga med i tåget men det blev inte av.

Eftre lussandet skulle jag vara supereffektiv eftersom min lektion var intsälld pga lussefirande. Men jag hann inte långt innan jag upptäckte att jag nog skulle behöva ett bra julpyssel till nästa vecka - jag googlade och hittade en jättefin julgran som man kunde göra av papper. För att försäkra mig om att det var så enkelt som det såg ut var jag givetvis tvungen att göra en prototyp. När jag liks var i farten vek jag en pappersstjärna också. Vips var det dags för lunch och det enda jag åstadkommit var en julgran i papper och en ganska ful pappersstjärna. Så det kan gå. Men nu vet jag ju i alla fall vad jag ska göra på en av mina lektioner nästa vecka.

Dagens låt: Så mörk är natten, gärna med Sonja, Sanna och Shirley - för tillfället min favoritluciasång, även om Staffansvisan av olika slag också är trevlig.

Dagens citat: "Så mörk är natten i midvintertid men se då nalkas Lucia, hon kommre den goda med ljuset hit hon kommer med hälsning om julefrid, hon kommer med ljus i sin krona..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0