14, 15, 16 december (eller planen som sprack)

Det har varit fullt upp i helgen så jag har inte riktigt hunnit med att blogga. I fredags anlände ju nämligen finfrämmen i form av Anna och Frida. Enligt planen skulle jag vara hemma i god tid före främmen och hinna laga mat (Anna skulle tydligen vara vrålhungrig). Men planen sprack eftersom tåget var försenat - big surprise! Först var det en halv timme sent till Lycksele, sen var vi tvugna att köra in i Vännes, som normalt inte är en hållplats på den turen, och byta tåg så innan vi var i Umeå var vi en timma sena. Som om detta inte var nog så körde vi på en ren, i alla fall tror jag att det var en ren men man bara hörde och kände bompen, det var för mörkt för att se något tack och lov. Följaktligen kom jag hem samtidigt som främmen och så hade jag oskottat så de blev gästerna som fick börja med maten.

Tacos stod på menyn och det var lika gott som vanligt.

I lördags var det dags att inhandla de sista julklapparna och planen var att vara på stan 10:00 för att slippa den värsta trängseln. I planen ingick också att Tommy skulle möta oss på stan klockan 10. Vi började ana att det inte skulle hålla när han inte gick att få tag i på sin telefon. Strax efter 12 behagade han dyka upp och efter en affär var han less - men han härdade ut i kanske en timma och sedan var vi klara med våra inköp, så han överlevde.

Kvällen började med den otrolligt flotta middagen köttbullar (hemmagjorda) och stuvade makaroner. Sen var det säsongsavslutning på Så mycket bättre och efter det åkte vi för att hänga med Fridas gang, Olle, Matte, Stefan, Tommy och co. Trevligt var det men det är ju inte alltid kul att vara äldst på stället.

Vi tog oss efter en halvtimmes köande in på Lokal, även där är jag rädd att jag och Anna hörde till det äldre gardet, vi struntade i detta och när musiken tillät var vi ändå dancing queens young and sweet only seventeen.

Vi tog sovmorgon i morse, och sedan vinkade jag av finfrämmen vid tolv, jag skottade och sen satte jag mig i soffan tills det blev dags att träffa Louise på gymmet. Nu är jag nyduschad, har kvällsfikat och parkerat i soffan igen. Så just idag har nog inga planer spruckit, jag menar det räknas ju inte som en plan om man bara lite löst funderat på att städa men bestämt sig för att skjuta upp det tills imorgon - eller hur?!

Då ska vi se, jag är ju mitt i en jullåtsutmaning också:
jullåt för i fredags, den 14 decemer: Rudolf the rednosed reindeer, som en hyllning till den ren som tåget körde på.

jullåt för igår, den 15 decemer: Låt julen förkunna med Tommy K och Sissel K, juligare jullåt får man ju leta efter.

jullåt för idag, den 16 december: Frid på jord med Sofia Karlsson, årets andra nyupptäckta pärla.

Kommentarer
Postat av: Frida

Yaay!=)

2013-01-12 @ 00:36:48
URL: http://stepinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0