20, 21 december

Jag känner mig som Therese Johaug efter tremilen i Holmenkollen - Ja!! Fast istället för en guldmedalj får jag jullov, och helt ärligt vad ska man ha en bit guld till?!

Det var innebandytunering med byggen idag. Eftersom jag är klassföreståndare för ettan och de bara hade fyra spelare gjorde jag som så att jag "förstärkte" laget lite. Om man vill tulla in det lite grand så kan man väl säga att vi hamnade i ett underläge som vi aldrig riktigt lyckades ta oss ur. Treorna vann och fick äran att spela mot lärarlaget. Tyvärr hann jag bara vara med en stund av första halvlek i den matchen sen var jag tvungen att gå och ha lektion. När jag lämnade gympan låg vi under med 1-2, men jag hoppas vi lyckades vända det underläget.

Nu har jag tjuvstartat fjärde advent och sitter och myser i soffan. Jag tror inte jag ska stiga upp härifrån förrän det är dags att förflytta sig till sängen. Så det så!

Sista rycket på den här jullåtsutmaningen då.
Jullåt för den 20 december: Mitt hjärte alltid vanker, en norsk bit som finns med på en av Carolas många julskivor. Även om det låter lite märkligt med norska iblan så diggar jag den.

Jullåt för 21 december: När det lider mot jul, jag tycker att det är en lite bortglömd klassiker. Kom ihåg den nästa gång du ska planera en julkoncert!

Dagens citat: "Ty julen är härlig för stora och små, är glädje och ljuvaste frid, är klappar och julgran och ringdans också, är lycka oändligen blid..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0