2012

"Än en gång slutar året..." Ja jisses, vad fort tiden går. Man hinner ju inte vara med. Så här på årets sista dag tänkte jag att det skulle passa bra att försöka summera året som gått. Jag kör på samma koncept som ifjol en lista utan inbörders ordning på viktiga grejer som hänt under 2012:
 
  • OS-silver i handboll, inte helt väntat men givetvis helt underbart
  • Vinst i ESC, tyvärr missade jag spektaklet eftersom jag var på bröllop
  • Jag flyttar tillbaka till Umeå.
  • Kronprinsessan och hennes prins får sig en liten prinsessa och det första som jag kom att tänka på när jag hörde hennes namn var "Joey, it's Estelle!"
  • Stefan Löfven tar över som ledare för sossarna, herr Juholt blev kortvarig och det fanns säkert en bra anledning till detta men ja, jag är ju inte så intresserad av politik så jag kommer inte ihåg den.
  • Zlatan byter från Milan till det något mindre prestigefyllda Paris Saint-Germain, och ja han är ju bäst som vanligt. Sen fick han också sin sjunde guldboll, vad ska man säga? Kanske: "who tha man? Zlatan, Zlatan"
  • Helena Johnsson lägger av med skidskytte - tråkigt, men vad ska man göra
  • Anja Pärsson slutar, tråkigt men hon hade ju i alla fall liksom gjort sin karriär om man säger så. Hon flyttar också till Umeå och blir mamma - men har jag träffat henne, nej.
  • Jag hade ledigt sommarlov för försa gången på mååånga år - sweet!
  • Under detta sommarlov får jag en snilleblixt under ett telefonsamtal med Issa och cyklar till Svanström - inte min bästa idé någonsin men jag överlevde ju det också.
  • David och Lina gifter sig och vi andra planerar möhippa/svensexa så det står härliga till.
  • Cissi meddelar att en liten är på väg (the gang växer).
  • Jag och mina syskon ordnade årets upplaga av släktträffen. Med mina syskon menar jag då Anna eftersom Tommy jobbade och trots den goda framförhållningen så lyckades han inte byta bort det passet. Detta måste ju betyda att han fixar allt nästa gång - eller?!
  • Min vän Triceps Killer försvann spårlöst från IKSU
  • Anna flyttar in till mig under ett par vekor då hon fått för sig att hon ska plugga mer - till irdottslärare. Men det blir bara ca en månads studier innan hon ångrar sig och känner att nej fem år till på universitetet det orkar hon inte med.
  • Jag och Anna ger mamma den bästa födelsedagspresenten ever - biljetter till Johan Glans World Tour of Scandinavia. Succé!
  • Bragden i Berlin, nu såg jag ju inte matchen själv men Sverige låg under mot Tyskland med 4-0 i halv tid och lyckades hämta upp till 4-4 innan matchen var slut. Det måste ha varit i klass med matchen mot Spanien för några år sedan.
  • Barack Obama vann (tack och lov) presidentvalet i USA.
  • Världen går inte under den 21 december, och det känns ju bra.
Ja men det var väl typ det som hände. Då övergår vi till att utvärdera önskelistan inför 2012 som såg ut så här:
1. Flytten till Umeå går smärtfritt och det visar sig vara ett bra beslut.
2. Jag lyckas håla mig med jobb även till hösten.
3. Anna kunde ju få ett jobb som sjukgymnast, typ i närheten av Umeå.
4.  Det är OS i London i sommar - jag hoppas på ett par svenska medaljer.
5.  Det håller på att vara dags att vi vinner ESC!
6.  Det utkommer en ny bok (den första i en serie) som håller Harry Potter-klass.
7.  Mina söderboende vänner kommer till insikt och flyttar hemåt.
 
Vi tar det från början:
1. Jo då, flytten gick ju bra förutom det där lilla debacklet med bilen som strejkade. Och jo det var ett bra beslut.
2. Jobb check!
3. Tyvärr, eftersom hon inte var sugen på inlandet så blev det inget sjukgymnastjobb.
4. Ja handbollssilvert var ju lovely, sen tog vi ju ett par medaljer till och det var ju kul förstås men det var inte riktigt mina sporter.
5. MEN JA! Tänk att vi gjorde det!
6. Nja, tyvärr alltså inget av den kallibern har dykt upp.
7. Önskningen slog inte in helt och hållet men jag tror att de i alla fall har börjat komma till insikt.
 
Få se om jag har några önskningar inför 2013:
1. Ett jobb närmare kusten, Umeå/Skellefteå så att man slipper pendla
2. Sen håller jag kvar vid önskning nummer 7 från 2012 års lista.
 
Och ja, det var nog allt.
 
Det bästa med 2012:
film: Hunger Games får det bli, i brist på konkurrens den är ju absolut sevärd men boken är bättre
låt: Kan ju bara bli Euphoria!
fest: Lina och Davids bröllop
kommentar: "Asså det är så jävla gott med grädde!" (Cissi)
bok: The Chalk Girl (senaste boken i serien om Mallory, Riker och Charles Butler av Carol O'Connell)
underhållning: Här brukar jag ha kategorin koncert men jag tror ta mig tusan inte att jag varit på någon sådan i år så jag breddar lite och då blir det så klart World Tour of Scandinavia med Johan Glans.
Vänner citat: "Not great Joe!"
tv-serie: Revenge
skiva: Inte en enda skiva tror jag att jag har köpt, så det får bli Agnes skriva Veritas som jag lyssnat en del på på Spotify
tabbe: att försöka sig på storkok av little drops of heaven - görs lättast i små satser
fynd: Gungstol för 125 kr, inte illa pinkat om jag får säga det själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0