3 december

Låt mig berätta hur roligt det är att pendla två timmar enkel väg till jobbet. Man stiger upp 04:40 och lämnar hemmet 05:12. Om man har en bra dag somnar man på bussen och märker knappt hur det skumpar, och så vaknar man där vid halv åtta - framme i Lycksele. I annat fall sitter man och halvslumrar och rycker med huvudet så fort man somnar ordentligt. Sen gör man det man ska på jobbet. Efter det planerar man sin hemgång så att den ska gå så smidigt som möjligt eftersom man inte har så mycket tid på sig att förflytta sig från skolan till bussen/tåget. Om det är en bra dag slutar man så att man hinner åka hem med tåget som går 14.34, om det är en okej dag så åker man buss hem 16:05 och om det är en dålig dag så åker man hem 17:35.

Måndagar är en sådan bra dag då jag hinner med tåget 14:34. Tyvärr är det ju så att det där tåget inte är pålitligt när det är vinter. Så idag var tåget först inställt och skulle ersättas med buss, sen var den bussen en halvtimme sen, sen minst en halvtimme till och till sist kom den inte alls. Så istället för att vara hemma vid fem kom jag hem halv sju och det mina damer och herrar är en riktigt usel dag!

Jag kan inte låta bli att undra hur man tänker när man köper in tåg till Norrlands inland som inte klarar av kyla och snö? Vidare undrar jag vem som egentligen jobbar på Norrtåg. Redan i morse visste de att tågen inte skulle fungera - hur kan man då misslyckas med att få tag i en ersättningsbuss till ett tåg som har avgångstid 14:34?

Tur att louise var här och förgyllde min kväll med höstgryta!

Och så var det den där julsångsutmaningen. Idag blir det Peters Jag kommer hem igen till jul, och så författar jag en egen fortsättning "om jag inte reser med Norrtåg". Nej skämt å sido, Jag kommer hem igen till jul är ju numer en klassiker och den stämmer så bra. Jul ska firas hemma!

Dagens citat: "Jag kommer hem igen till jul..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0