4 december

Som kompensation för gårdagens tågfiasko tog jag 13:00-bussen hem idag. Jag rättade under färden och hipsvips var det bara en uppsats kvar att rätta - den kan jag ta imorgon. (Vi behöver ju inte låtsas om att det fortfarande är kanske 50% som inte har lämnat in.)

Dagens jullåt, hmm... Jag tror det får bli underbara Mer jul med Adolphson och Falk. För er som inte visste det var det den sång vi sjöng i slutet av den julshow som vi satte upp i sexan. Så här i efterhand kan jag väl erkänna att det kanske inte var den bästa showen i världshistorien, men vi hade ju i alla fall en bra sista sång. Nu när jag sitter här och myser i min julpyntade lägenhet känns det inte som att det kan bli nog mycket jul.

Dagens citat: "En show glöms bort om den bara visar opp effekter som man knappast anar, så ge mig 30 grader kallt, tomtar över allt och en skog av gröna granar. Jag vill ha snötyngda hus, tusetals ljus, kulörta kulor i drivor, bjällerklang som ackomangemang på alla julens skivor. Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul, jag vill ha mer jul, ge mig mer jul..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0