6 december

Hemma igen efter en trevlig kväll i Lycksele igår (och givetvis en dag påp jobbbet idag). För att sammanfatta gårkvällen så åt vi mat, sen åt vi världens troligtvis godaste kladdkaka, sen toktala ve nalta (som det brukar heta) och efter det sjöng vi julsånger. Jag tror jag har sagt det förr men jag säger det igen - jag har nog världens bästa kollegor!

En julsång för dagen det får nog bli paradnumret från igår Nu tändas tusen juleljus. (Eller ja paradnumret var väl egentligen O helga natt för då var inte vi amatörer med och sjöng, nej det gjorde Carinas man, själv spelade hon piano.) Nu tändas är ju en av de absoluta klassikerna, den har man väl kunnat sen man var tre, fyra år och den håller fortfarande - det kallar jag en hit!

Dagens citat: "Du stjärna över Betlehem o låt ditt milda ljus få lysa in med hopp och frid, i varje hem och hus..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0