7 december

Nu mina vänner är det bara två veckor kvar till det efterlängtade jullovet! Jag är hemma i Byske för en helg med julbak. Eftersom Anna flyttade förra helgen och mamma fick bestämma så blev det ommöblerat i mitt rum här i huset. Istället för min gamla säng står där nu mamma och pappas gamla säng - som enligt utsago ska vara mycket skönare än min. Och då tänker man att ja men det var ju bra, då får jag sova gott eftre en lång vecka, men nej då ska Anna också sova i mitt rum för att den sängen är "mycket skönare" än den som står i hennes. Då känner jag så här:
1. De kunde ha ställt dubbelsängen i Annas rum så att jag fick sova ifred.
2. Hon kan ju gå hem till sin lägenhet
men nej, tydligen var dessa lösningar inte bra.

Och tro inte att jag inte förstår vad ni tänker nu - "ja men då kan ju du sova i Annas rum", tänker ni. Men nej det kan jag inte för det blir ju helt fel. Och saker och ting ska vara rätt.

Nog om mina sängbekymmer nu ska jag tipsa om en jullåt för dagen och jag tar en som jag tänker kan hjälpa till att hålla ångan uppe under helgens julbak : Fairytale of New York med The Pogues. En svängig, irländsk dänga.

Dagens citat: "They got cars big as bars, they got rives of gold, but the wind goes right through you it's no place for the old..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0