Herre gud - det är redan tävling nummer tre!

Ja si vettno, tiden går och går. Och ja nu är det dags för tredje deltävlningen i 2012 års melodifestival.

1. Youngblood - Youngblood
Kempes boyband, när Kepme är med vet man aldrig vad som händer. Det är ju ett gäng söta skönsjungade pojkar som kan dansa men det lät lite platt. Och boybanden pikade ju någon gång i slutet av 90-talet. however lät det som att det höll på att hända något precis där i slutet av den minut man fick höra idag. Men i nuläget - tor inte det.

2. Maria BenHajji - I mina drömmar
Kom igen nu - hur cool vore det inte om jag kände en kusin till en deltagare i melodifestivalen - rösta, rösta, rösta. Ja just tusan, jag kände ju också en kusin till en av killarnai the Poodles när det begav sig - men det här vore häftigare. Någonting om låten också kanske, det låter klassisk schalgerballad. Och en ballad bör det ju finnas i finalen - so why not. Fint med ljusen på scen. Svårt att säga exakt hur stark låten är innan jag lyssnat på alla bidrag och hela låten men jag håller alla tummar och tår för den här.

3. Mattias Andréasson - Förlåt mig 
Otippat, att det ändå skulle vara så mycket fart i den här låten. Litte sluddrigt, tala tydligare - speciellt i refrängen, konstigt nog eftersom det var så mycket text i verserna. Lite R&B  + Oscar Linros ungefär. Hur röstvilliga fans har han egentligen... svårt att säga.

4. Love Generation - Just a little bit
Redone, men nja... ändå inte riktigt. De har nog fått slumpen av hans låtar. Det känns platt och även de försöker nå upp till Alcazar's Stay the Night moves så är låten inte nog "fartti" (som Maggan skulle ha sagt). Jag tror inte.

5.–Carolina Wallin Pérez - Sanningen
Nej usch vad P3 pop tråkitg. Att hon har tolkat Kent lyser nog igenom, och det är ju inte direkt ett gäng smilfinkar. "Fel forum" som Lotta skulle ha sagt (alltså Charlotte Perelli).

6.  Andreas Johnson - Lovelight
Han har kört på den gamla klassikern "kan man sno nåt från Abba", titeln först och främst och sen urskiljer jag också lite Take a Chance beat. Men förstås med det traditionellat Johnsson sounden också. men det känns "kanske lite välbekant". Är vi inte less på den här nu - han hade behövet en Glorious för att ta sig vidare tror jag.

7.  Molly Sandén - Why Am I Crying
En modern schlagerballad. Det här tycker jag är bra, hon har liksom vuxit. Amy Diamond, till exempel, gör ju inte det. Hoppas också på en riktitg ordentlig slutton - min favorit so far (i den deltävlningen). Men hon har ju tagit Eriks jacka!

8.Björn Ranelid feat. Sara Li - Mirakel
No, no, no and no! Det är ju typ en predikan med refräng. Katastrof. Sist det kan inte bli något annat.

För att sammanfatta: till Globen: Molly och Mattias (tack vare röstvilliga fans)
                               till andra chansen: Maria BenHaij och Youngblood

Nu ska jag se Wolverine.
Oao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0