Ny deltävling, nytt hem, nya tag!

Ja, det gick väl si så där i förra veckans deltävling. Loreen till final kändes ju helt rätt, Dead by April var ju faktsikt rikigt bra bitvis så även om jag då inte tippat vidare dem så kändes det rätt bra. Andra chansen dock - katastrof! Sean Banan och Torsten Flink! Nej men snälle Sverige skärpning! Ja, ja de ska väl ändå inte ta sig till final.

Men nu är det ny deltävling - nya tag så let's have a look at this week's bidrag.

1.Ulrik Munther - Soldiers
Flickfavorit förstås, och det låter inte riktigt melodifestival so far, men däremot typisk radioplåga. Ni vet lite så där lagom popmelankoliskt. Han har nog röstvilliga fans så det här kan nog gå bra.

2. Top Cats - Baby Doll 
Årets The King, det gick ju bra ifjol men då tror jag 8om jag inte missminner mig) att The Playtones hade varit med i typ dansbandskampen och det kan nog ha hjälpt dem. Personligen tycker jag inta att detta är speciellt bra. Nja jag tror det kan bli svårt.

3. Sonja Aldén  - I din himmel
Höga förväntningar redan innan jag hört låten, då ska vi se hur det verkar. Typiskt Sonjaschlager och fläkten är på plats. Den här gången har hon också tänkt till och kör flygande långklänning för att få ut så mycket som möjligt av den. Jag tyckte väl inte att refrängen lyfte jättehögt men jag hoppas att det tar sig när man får höra hela låten. Lite ovanligt inom mellon så är det en något sorglig text om någon som typ väntar i en himmel. Jag gillar ju Sonja så jag hoppas att det går bra.

4. Andreas Lundstedt - Aldrig, aldrig
Ytterligare en schlagerräv som jag har höga förväntningar på redan innan. Hmm... nja det kändes platt. Kul att han sjunger på svenska men jag tror inte att det här är starkt nog - tyvärr. Och det var liksom för mesigt för att göra ett riktigt dansnummer till det här, dumt av Andreas att inte utnyttja ett av sina starkaste kort. Nog för att det verkar vara site moves men inte i klass med typ Stay the Night

5. Timoteij - Stormande hav
Jo men det här går nog vidare, även om det känns ganska bekant. Lite folkmusikaliska toner och fyra jobbigt snygga, unga damer. Och det blev ju dundersuccé sist och jag tror att de kan rida lite på den vågen (lägg märke till ordvitsen!).

6. David Lindgren - Shout It Out
Om man är okänd, som Mr Lindgren är jämfört med många i det här startfältet, så måste man sticka ut. Och det gör han ju faktiskt. Det här är nog årets Saade bidrag. Och det är inte dåligt och killen kan dansa. Det fungerade ifjol men jag vet inte om det går lika bra för David. Jag har också lite svårt att bedöma hans ålder. Är han yngre än mig, vilket jag kanske tror, så känns låten okej, är han äldre, vilket han ibland ser ut som, så känns det barnsligt. Hmm, jag vet inte, texten var ju inte direkt revolutionerande, men i de här sammanhangen är det ju inte alltid någon naktdel.

7. Mimi Oh - Det går för långsamt
Vilken passande titel, om den här låten skulle ha en chans så borde den hålla Linda Bengtzing tempo. Det går visserligen inte jättesakta och känns typisk messachlager. Något som är lite konstigt med tanke på artistens relativt tuffa klädsel - nu kan det ju fort vara så att hon ska ha något annat på sig när det smäller, men jag tror ändå att det blir svårt.

8. Thomas Di Leva - Ge aldrig upp
Han är sig lik, gamle Thomas. Han steg ju i min aktning efter glidtacklingen i första säsongen av Så mycket bättre. Och det låter typiskt Di Leva så har han bara röstvilliga fans så vet man aldrig vad som kan hända.

Om vi ska ta och summera lite då: Till Globen: Timoteij och Sonja Aldén
                                               Till Andra chansen: Thomas Di Leva och Ulrik Munther

Sen var det det här med nytt hem. Jag flyttar imorgon också, tillbaka till Älvans väg, tyvärr inte samma lägenhet men ändå. Alla som befinner sig i närheten är välkomna att hjälpa till! Det känns bra men hyfsat jobbigt - innan man har packat, städat, burit, pckat upp... och ja ni kan drillen.

Dagens citat: "- Pivot, pivot, pivot!
                    - I don't think it's gonna pivot anymore.
                    - Yeah I think it's really stuck now"               (Ross, Rachel, Chandler) Känns som att risken för en liknande situation är överhängande imrogon - håll tummarna allihopa.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0