The Festival of Fools!

Japp, it's back again - melodifestivalen! Dags att tjuvlyssna på den första deltävlingen. Undra just hur det ska gå i år, det gick ju så väldigt bra med herr Saade ifjol. Nuuu kör vi!

1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
Nej, det här är ju inte bra. men så här innan jag har hört resten så måste jag höja ett varningens finger. För det är ju lättsjunget och även om texten inte är helt rumsren så tror jag nog att di barna kommer att sjunga med. Men som sagt - NO!

2. Abalone Dots – "På väg"
Hmm, jo lite lungt och skönt efter det inledande bidraget och folkmusik är ju alltid poppis. Fläktarna är på slagna - allt kan hända.

3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
Konstig titel, men det är i alla fall ingen kopia på fjolårets glada Oh My God. Det låter annars men jag är rädd att det går lite för mycket åt mollhållet. Tror inte att den sätter sig på samma sätt, kan få det tufft att ta sig vidare.

4.  Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
Minns ni en låt som hette Never let it go, ja just den som de vann med 2002 -  det här låter inte helt olikt. Känns lite för bekant, men med ett bra dansnummer så kan det kanske ta sig vidare till andra chansen i alla fall.

5. Dead by April – "Mystery"
En korsning mellan Robbie Williams och (enligt Anna) Danmarks fjolårsvinnare - till utseendet alltså. Den här låten har en bra refrän så vitt jag har hört, versen sänker däremot hela skutan. Om ni någon gång har hört Totalt Jävla Mörker så vet ni ungefär hur det låter. jag tror det blir svårt.

6.  Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
Nej, det här var lite tråkigt. Känns som att vi har hört den x-antal gågner tidigare. Och stulen slutpose anade jag, nummret var inte heller direkt nyskapande så nej, tror inte det.

7. Thorsten Flinck & Revolutions orketsern – "Jag reser mig igen"
Aj, dte skär i öronen - det låter inte bra. Tankarna går mot Tåhström och Rickadr Wolf men var beredd (hehe) öronproppar för min käre far sjunger lika bra. Nej!

8. Loreen – "Euphoria"
The girl sure can sing! Inte helt olik My Heart Is Refusing Me. Av det jag har hört nu så är det morgondagens bästa bidrag, ett + också för vad som tycks vara en inovativ slutpose. Hon går nog vidare.

Summering:
Till Final: Loreen, Abalone Dots
Till andra chansen: Afro-Dite, The Moniker (på gamla meriter)

Känns som en typisk första deltväling - lite ljummen. Hoppas det tar sig som mordbrännaren sa.

Dagens citat: "Det börja bra nästan intressant, ja, ja men kanske lite välbekant..."

Kommentarer
Postat av: Anette

Älskar era recensioner av låtar, scenframträdande, ja hela numren i detalj! Tycker verkligen ni är duktiga på detta och ser fram emot kommande deltävlingar, 2:a chansen och finalen :)

2012-02-06 @ 22:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0