Umeå!

Ja nu bor jag i Umeå igen! Chipchillivipp, det känns kul och jag längtar till IKSU. Flytten gick förvånansvärt smärtfritt med tanke på hur allt började - nämligen med att Saaben fick lämnas efter Bolidenvägen och bli bärgad tillbaka till Skellefteå. Som tur var så var även Lundgrens flyttfirma AB inblandad i det hela så det löste sig riktigt bra. Jag, Anna och mamma fick visserligen ta tåget till Umeå (bärades på en gigantisk skopåse, en stycken radio och en supertoolbox) men det gick så smidigt så.

Jag är rätt trött efter helgen trots att jag i ärlighetens namn inte burit så jättemycket. Pappa och Tommy bar det mesta, morfar packade släpen (och körde sträckan Piteå - Lycksele + 4 extra mil när Sabben strejkade och dess passagerare behövde hämtning, - Umeå - Lycksele - Umeå - Piteå), och mamma städade det mesta. Det är klart att jag bar några kartonger och trokade ur några lådor men grovjobbet är det inte jag som har gjort. Som grädde på moset stod Louise och Anna för diskning och torkning efter middagen. Så jag kan väl bara säga att jag älskar min familj och mina vänner - utan er hade jag inte varit någonting! Tusen tack för all hjälp som jag har fått i helgen ni är helt klart bäst!

En liten kommentar om helgens deltävling också. Det blev inte precis som jag hade tippad direkt, men jag är rätt nöjd ändå för efter att ha hört hela David Lindgrens låt så kändes det väldigt rätt att skicka den direkt till globen. Synd att det inte gick bättre för Sonja, men man kan väl säga som så att hon var bättre än låten.

Nu blir det nog soffan en stund och sen bingen! (upp 04.20 imorgon!)

Dagens citat: "Knowing that I am nobody without you" (Sanna Nielsen Nobody Without you)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0