2011

Det är alltid lika svårt att minnas vad som har hänt under året som gått, antingen tänker man att nej men det var väl ändå längre sen, eller också kommer man bara ihåg sånt som hände för ett par år sedan och så tänker man att det var väl i år va? jag tror det beror på att tiden går så fort, man hinner liksom inte med. men här en lista på vad jag tror hände under 2011.

* Herrarnas handbolls VM på hemmaplan, de slutar på en snörplig fjärdeplats.
* Skid VM i norge, en norgehistoria, men även de svenska åkaran lyckades knipa ett par medaljer. Marcus Hellner guld i sprinten och Emil Jönsson i den samma. Charlotte Kalla coh Ida Ingemarsdotter guldi sprintstafetten.
* Helena Johnsson tog VM-guld, minns inte i vilken distans dok.
* En våg av revolutioner svepte över delar av norra Afrika.
* Jordbävning som ledde till tsunami som ledde till kärnkraftkatastrof i Japan.
* Ett ryskt hockeylag omkom i en flygolycka, i lget ingock bland annat den svenska målvakten Stefan Liv.
* Våra fotbollsdamer tar brons i VM!
* Victoria och Daniel meddelar att en liten prins/prinsessa är på väg.
* Håkan Juholt tar över som ledare för sossarna.
* Kungen hamnar i blåsväder - för att inte säga storm. jag vet itne exakt vad det handlade om eftersom jag summa sumarum inte bryr mig!
* Jag blev färdig lärare.
* Vi flyttade (med sorg i hjärtat) från pensionat Älvan.
Jag var på ansträllningsintervju i Borås. Fick jobbet och tackade nej.
Jag var på anställningsintervju i Lycksele. Fick jobbet och tackade ja!
* Flyttade till Lycksele. (hopp och hepp)
* Tommy flyttade till Umeå och började plugga DMP (digital media produktion).
* Mamma och pappa borrade in jordvärme i huset.
* Mina undrebara vänner och jag upptäcker hur kul det kan vara med beachvolley!
* jag, Anna oc h Issa ser The Ark en sista gång, på PDOL som traditionen bjuder.
* Mamma och pappa får nya grannar i det rosa huset!

Ja det var väl ungefär det som hände. Jag tänkte också att jag skulle utvärdera förra årets önskalista. Den såg ut så här:

* Att mamma ska bli frisk så klart
* Ett vettigt bidrag till ESC börjar känns allt mer angeläget
* Ett vettig ämne till examensarbetet likaså
* Ett lärarjobb vore ju inte helt fel
* Handbollsherrarna kunde ju passa på och vinna VM när det går på hemmaplan och allt
* Jag tycker också att Rihanna ska släppa en samlingskiva, den skulle jag köpa direkt!
* En ny cykel vore trevligt, jag vet inte var tanken kom ifrån men den känns väldigt rätt
* jag och Anna kanske äntligen tar tag i att skriva den där tv-serien som vet skulle bli så bra
* Peter Jöback kan vara med i årets upplaga av Så mycket bättre
* Sista Harry Potter-filmen är förhoppningsvis grym!

~ Punkt ett känns ju väldigt bra, hon är på god väg.
~ ÄNTLIGEN! Vi skickade ett bra bidrag till ESC - Eric Saade (Popular). Och se bara så bra det gick. Känns också bra att veta att Ida hade en plen för eventuell seger - "vi får ringa ABBA"
~ Punkt tre kan jag väl inte annat än klassa som uppnådd, även om mitt ämne kanske inte var direkt banbrytande, arbetet är ju gjort och godkänt!
~ Tänka sig att jag gick och fick jobb! Punkt fyra - check!
~ Det gick inte riktigt hela vägen för handbollsherrarna men de visade i alla fall att de är på god väg att åter nå gammal god Benganform. (Jag har ju också friat och fått ja från Jonas Källman det kanske jag också borde nämna i sammanhanget - vi har inte bestämt datum ä. men vi ska, så fort vi träffas!)
~ Tyvärr ingen samlingsskiva från Rihanna.
~ Och ingen ny cykel heller är jag rädd. (Däremot punka på dem gamla)
~ Den där TV-serien har vi inte heller kommit igång med, tyvärr - kanske i år.
~ Peter var tyvärr inte med i Så mycket bättre, men det höll ändå väldigt hög nivå och var nog nästan lika bra som första året. Bäta låt i år var Timbuktus Flickan och Kråkan eller Tomas Ledins Set the world on Fire.
~ Jo då det var inget fel på sista Harry Potter-filmen så jag får nog säga check på den punkten.

Ja men det var ju check på mer än hälften, det tycker jag kan ses som ett bra resultat.

En liten önskalista inför 2012 då:
* Flytten till Umeå går smärtfritt och det visar sig vara ett bra beslut.
* Jag lyckas håla mig med jobb även till hösten.
* Anna kunde ju få ett jobb som sjukgymnast, typ i närheten av Umeå.
* Det är OS i London i sommar - jag hoppas på ett par svenska medaljer.
* Det håller på att vara dags att vi vinner ESC!
* Det utkommer en ny bok (den första i en serie) som håller Harry Potter-klass.
* Mina söderboende vänner kommer till insikt och flyttar hemåt.

Ja, det var väl inte så mycket begärt?

Det bästa med året som gått:
film: Harry Potter and the Deathly Hallows Part II
låt: Loca (Shakira, visserligen släppt 2010, men lyssnad på under 2011)
fest: Jag tor jag får säga den hos Julle,
kommentar: "Dobby has no master" (Robin)
bok: Hunger Games
koncert: The Ark
Vänner citat: "I don't get older I just get better!"
tv-serie: Jag tror jag kör på en gammal trotjänare, Criminal Minds
skiva: Har inte köpt så månag skivor i år heller, Det blir en julskiva till Vår Jul men Sanna, Sonja och Shirley. 
tabbe:
Man skulle kunna se det som en tabbe att flytta från Umeå för att bo i Lycksele (av alla ställen) i ett halv år och sen flytta tillbaka till Umeå. Det beror ju bara på hur man väljer att se på det.
fynd: Jeanstunika från Vila på typ 75% rea, den kostade väl ungefär lika mycket som reaprocentet skulle jag tilla.

Ja det var det. 2011 är slut och 2012 har börjat.

Dagens citat: "- I'm gonna go out on limb here and say No divorces in 99!
                     - But your divorce isn't even final yet.
                     - Just the one divorce in 99!" (Ross & rachel)
Ja i mitt fall gäller det flyttar - jag hatar att flytta så nu hoppas jag verkligen att det bara blir den enda flytten i år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0