Skitsnack - not all bad

Jag som (för inte alls så länge sen) gick i en gymnasieklass med bara tjejer vet hur man gör när man pratar om andra. När vi gick ut gymnasiet fanns det hel plötsligt inte så många att prata om... konstigt. Sen började jag på universitetet och det fanns hur mycket som helst att prata om - bara ingen att prata med eftersom ingen av dem som jag vanligtvis pratade med kände dem som jag vill prata om.

Sen kom Elin på den där utmärkta idén med bokcirkeln som blev succé. Och "bokcirkel" låter ju oskylidigt nog. Sen Tog även universitetsstudierna slut (snyft) och folk flyttade kors och tvärs över Sverige så då tog den eran i min skvallerkarriär slut.

Nu visar det sig att det tydlgien kan finnas en eventuell fortsättning på den lysande karriär. Och ja, jag vet men ska inte prata illa om andra - men man kan ju inte heller gilla alla och så är det med den saken. Och det kan vara skönt att lätta lite på trycket, och att inse att man inte är den enda som inte tycker om alla.

Ja, ett något rörigt inlägg. Men jag vill ju inte nämna några namn eller så. Och de som var med på gymnasietiden vet ju hur bra vi var (och är)!

Dagens citat: "I'm nobody, cause nobody's perfect" (Jag minns inte i skrivande stud vad boken/tv-serien heter som jag lånat detta från, men jag vet att det kommer från en tv-serie baserad på en bok)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0