Jag har varit på gymmet idag...

Men min historia börjar redan måndags (bra svenska eller hur?!). Jag var med okm en liten arbetsplatsolycka i måndags, eller ja olyckan inträffade på arbetsplatsen men den skulle väl i teorin ha kunnat inträffa var som helst. Anyway, jag råkade lå mig själv med microluckan när jag skulle ta ut maten ur micron, blodvite uppstod. Var undrar ni kanske - på lillfingret.

Och så till dagens gymbesök. Jag värmde upp på löpband, bestämde mig för att springa i tio minuter. När nio av dessa passerat råkade jag springa lite, lite för fort så mitt lillfinger slog i displayen till löpbandet. Och tror ni inte att det räckte för att mitt lilla sår sen i måndags skulle gå upp - joodå det räckte mycket väl.

Ja, ja. Jag dog ju inte av det, det var ju bara så typiskt. Nu skulle jag vilja hissa och dissa lite gymupplevelser om det går för sig. För er som varit på IKSU (eller annat gym) kommer detta troligen att kännas bekant, jag hoppas innerligt att ni inte tillhör kategorin som jag dissar.

Diss: Folk (oftast tjejer) som sitter på mattan där uppe (på ISKU då alltså) och pratar! Det är väl inget jäkla kafferep. Helt ogenerat bara sitta där i typ en timma. Stretcha lite här och där men annars bara tränga muskelrna runt munnen. Om de åtminstone kunde sätta sig i ett hörn men nej de ska sitta mitt framför ribbstolen - så att de syns ordentligt antar jag. Jag råkade också höra dem få frågan "vad de gjorde" i betydelsen vad de tränade, svaret blev att de "varit på löpbandet en stund" men nu stretchade de bara lite. Detta var i slutet av min träning och jag höll väl på i kanske en och en halv timma, och de hade suttit där sen jag kom!

Och så finns det dem som lägger beslag på vikter och liksom inte släpper taget. Man tar ett par vikter, gör sina övningar och lägger tillbaka vikterna! Det är väl inte så svårt?!

Jag dissar folk that keeps hogging saker som alla ska kunna använda - dela med er!

Hiss: Jag kunde inte låta bli att lägga märke till att en av mina medbesökare på gymmet var från Piteå. Jag vet inte varför men Pitemål är så otroligt utpräglat i Piteborna - det hörs direkt! Och jag gillar ju dialekter så jag hissar Pitemålet!

Det var min dag på gymmet. I övrigt har jag cyklat på ICAMaxi utan att cykla omkull, så det var ju bra. Jag har också gjort en drös nationella prov i engelska 5/A. Bra för självförtroendet - jag är grym på engelska, skulle utan tvekan ha fått MVG eller A som det heter numer. Jag är grym... eller ja nästan i alla fall.

Dagens citat: "Ursäkta hon e mellanbarn" (Tiffany Persson)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0