Det är min tur nu...

vinden har vänt! Jag hade medvind igår på vägen hem från Strömpilen och sen idag igen när jag cyklade hem från bussen, eller ja idag var det kanske inte helt och hållet medvind men det var ju inte motvind i alla fall - jag ser det som ett steg i rätt riktning. Och idag var det verkligen viktigt att inte ha vinden emot sig för det stormar, då hade man ju fått trampa som en galning för att komma hem.

Annars så har det varit en kul helg med möhippa i lördags och middagsgäster igår. Möhippan hade ett kreativt tema skulle man kunna säga så jag var lite nervös, what with me not beign very creative myself. Men det belv väldigt lyckat och jag har aldrig sett maken till ambitiöst pyssel, det var pysselparadise. Kreativiteten flödade och jag åstadkom en tavla och ett uppiffat glas. Okej så mina bidrag var kanske inte de häftigste men jag bidorg åtminstone.

Igår var Tommy och Åsa på middag, fint värre var det med hamburgermackor och äppelpaj.

Och idag har en elev deklarerat att han lanserat projekt rädda engelskabetyget, bättre sent än aldrig som det brukar heta. Jag undrar om han tänker värva fler till projektet, det vore ju inte helt fel.

Det är ju lite sorg idag också allas vår Christian Olsson ska sluta. Tänk om den karln hade fått vara frisk, han hade ju kunnat hoppa hur långt som helst.

Nej men det var väl en effektiv sammanfattning av helgen och dagen.

"Du är som en barbiedocka som har legat för länge i en låda" (Alex som var host för helgens möhippa hade en del härliga kommentarer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0