Ingen rök utan eld

Jo du det var dramatiskt värre på tåget hem. För det är så sant som det är sagt rök kommer inte ensam (eller hur det nu brukar heta). Först såg jag röken och sen såg jag elden. Det brann på spåret! Ja inte så mycket, och inte på vårat spår. Det var väl någon som tagit i lite väl med majbrasan Trots att det brann så lite och på ett annat spår var vi tvugna att stanna och tågpersonalen gick ut med brandsläckare och försökte få stopp på den lilla brasan. Försöket misslyckades men de lyckades ju i alla fall försena tåget och det verkar ju vara något som de har som mål. För när det där tåget var i tid sist det minns jag då inte ens. 

Ett av mina absoluta Vänneravsnitt visades ikväll, jag såg det här om sistens på DVD, när Ross har köpt en ny soffa. Jag kan skratta ihjäl mig. "Pivot, pivot, pivot!" 

Efter Vänner är det dubbelavsnitt av The Big Bang Theory och bäst som jag satt där i soffan slog det mig - jag skulle ju hinna ut och springa om jag vill. Så då var frågan : Att springa eller inte springa.

Jag valde springa eftersom jag insåg att det kommer att bli ont om tillfällen senare i veckan. Så nu har jag sprungit, duschat och kvällsfikat. Egentligen borde jag gå och lägga mig men jag råkade hamna på Kalla Fakta och de granskar skolverksamheten i en sekt - überspännande! Men det ser väl inte så bra ut om provvakten sitter och sover när eleverna skriver nationellt prov så det är bäst jag hoppar i bingen nu medan det är paus. Det kanske går att se på playen... om man har tur.

Dagens citat: "- I can't believe that didn't work!
                    - Yeah me neither, I mean you had a sketch!"        (Ross & Rachel) Det blir ju så sällan som man har tänkt sig, hur man än planerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0