Jag tar det som en komplimang

Ja eftersom jag försöker se saker och ting från den ljusa sidan så får jag väl lov att tolka det som att jag ser väldigt trevlig ut när folk alltid (och jag menar verkligen jämt!) sätter sig bredvid mig på bussen. Ni vet hur vi svenskar är sätter oss alltsid själva om det finns möjlighet till det. Som proffspendlare kan jag ju meddela att det faktiskt är betydligt bekvämare att sitta själv - då får man bre ut sig så mycket man vill och man kan röra sig utan att vara rädd att väcka den snarkande farbrorn bredvid. Jag har nog sagt någon gång att jag alltid hamnar bredvid de väl parfymerade men det var ju fel, för ibland hamnar jag också bredvid de snarkande. Som igår till exempel, han bara dråsade ner bredvid mig utan att ens fråga om det var ledigt  - han kunde ju lika gärna ha satt sig på mig! Inte ens en kilometer utanför Lycksele började han snarka och snarkade sedan hela vägen till Umeå. Det var två vääldigt långa timmar vill jag lova.

Missförstå mig rätt nu alltså det är klart att alla måste få sitta, men måste de alltid sitta bredvid mig?! Om det råkar vara så att det finns ett säte för lite för att alla ska få sitta ifred så kan ni vara säkra på att ni får sitta ifred om jag är med på bussen.

Jag vet att jag är lite gnällig och måste få försvara mig för jag säger alltid "Ja visst det går så bra" eller "absolut" när någon frågar om de kan sitta bredvid mig eller om det är ledigt. Om det är fullt sitter jag heller inte (med min väska på sätet bredvid) och stirrar ut genom fönstret som om jag inte märkte att det var fullt - ja det är väl helt enkelt så att jag är för himla trevlig alltså!

Nu är det helg igen efter denna tredagars vecka. Om jag någonsin lämnar in en motion till riksdagen så kommer den att föreslå att vi ska ha tre dagars arbetsvecka, alldeles lagom tycker jag!

Dagens citat 1: "Jag e ju för fan bedårande!" (Johan Glans)
Dagens citat 2: "J e ju ba fabulös!" (Dag-Otto) 
Dagens citat 3: "Och jag är charmig!" (Louise)

Lite så där lagom ödmjukt på fredagseftermiddagen! Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0