Ordspråk och talesätt

Först måste jag bara få säga att jag nog har världens bästa kollegor! De är hur söta som helst. De tyckte att jag och Lisa (vi vikarier) blev så dåligt behandlade eftersom vi aldrig får veta något om nästa år och att vi (med flera andra) blev avtackade hastigt och lustigt igår på personalkonferensen så de köpte en present åt oss, för att vi skulle förstå hur uppskattade vi var. Duschcreme fick vi om det var någon som undrade, så nu blir vi rena och fina till examen.

Det har också myntats ett par stycken lärarordspråk idag:

Så som på skrivbordet så och i huvudet.

Det eleverna inte har i huvudet får man ha i benen.

Man ska inte ropa hej förrän man är över 50.

Dessa kan ni ju tänka på någon gång när ni har tråkigt. Vi i J-kvarteret lever efter dessa. För er som inte vet vad J-kvarteret är så kan jag tala om att det är den del av skolan som mitt arbetsrum ligger i.

Dagens citat: "Ja det brukar låta så" (Tommy)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0