Helghäng med hela gänget!

Har haft en helmysig helg med huliganerna hemifrån. (Lägg gärna märke till allitterationen!)
 
Hänget började i fredags med Anna och Louise med mysträning på IKSU and the plan to make the snacks. Mysträningen gick väl bra det där med make the snacks gick lite sämre, vi gjorde chokladbollar - eller förlåt, hälsobollar. Och det var allt.
 
Sen fortsatte samma trio med en sväng på stan i lördags, ny mössa, nya halsband och, once again, nya trosor blev skörden för mig. 
 
Efter stan var det hem, power nap, snabbstädning, tillverka lite mer snacks (eftersom jag kommit fram till att ostpinnar nog skulle göra sig bäst dagsfärska), massiv beslutsångest angående kläderna, locka lite hår på Louise och sen iväg mot Ålidhem centrum för att möta upp resten av gänget och äta pizza. God pizza, lagom stor pizza dock lite svårt att skära.
 
Mätta och belåtna bar det sedan av mot Älvans väg och ytterligare lite snacksmaking, denna gången var det Louise som stod för den. Väldigt trevligt hade vi, även om samtalet spårade lite på sina håll.
 
REX var kvällens slutmål men tyvärr var musiken inte lika bra som i fjol. Men (!) vi fick både Euphoria och Wannabe så det var ju inte helt värdelöst.
 
Vi fick ju en extra timme i natt så jag och Anna städade upp det värsta innan vi gick och la oss. När vi steg upp vid åtta kände jag ändå att jag var tvungen att ta  fram Valter och dammsuga lite.
 
Trots att de tog en liten omväg så hann jag och Anna sen med en och en halv timmes häng i äventyrslekparken med Matteus, Jenny, Sess och Louise. Och äntligen hade vi en anledning att leka ordentligt i dagsljus.
Louise och kapten Matteus seglar på de sju haven.
 
 
Anna och Matteus gräver i den lätt frusna sanden.
 
På något sätt måste man ju ta sig ner.
Gazellen klättrar smidigt och Louise leker med Matteus.
 
En härlig dag helt enkelt!
 
Dagens citat: "Man har inte roligare än man gör sig" (Lilla dassboken)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0