Let the Battle Begin!

Janu börjar slaget om schlagern. Det är jag mot Anna och kort och gott så gäller det att tippa rätt, vem vinner, vem försvinner och först och främst vem ställer upp detta Eruovision-år? Det exakta regelverkat är inte riktigt klarr än men innan februari så har vi nog rett ut det också. Ett år som nästa borde det vara superfina vinsetter till den som tippar mest rätt.
 
Vi får tippa tio artister var som vi tror kommer att ställa upp och här kommer då mina tio artister men en liten motivering till:
 
1. Sarah Dwan Finer - efter årets succé som programledare och med en innestående seger efter magplasket med den underbara Moving On  tror jag att hon tar chansen att få representera Sverige på hemmaplan. (Om hon inte ställer upp blir hon nog programledare till det stora spektaklet)
 
2. Carola, ja alltså sist gick det ju inte så bra och jag har nog läst någonstans att hon inte är sugen men jag tror att Christer kopplar på charmen och lyckas övertala henne. Hon kan nog inte riktigt motstå frestelsen att få tävla på hemmaplan.
 
3. Måns ställer nog upp. Han känner nog också att han snart har tjänat ihop till enseger, vilket han ju har men då måste han ha något bättre än Hope and Glory. (Om han inte ställer upp blir han nog Sarahs co-host till ESC)
 
4. Jag tror inta att Danny vågar komma tillbaka riktigt än, men kanske dyker EMD upp med ett välkoreograferat nummer.
 
5. Sanna Nielsen var ju inte med i år så hon lär ju dyka upp och vi hoppas på något i stil med Empty Room, det vore ju inte helt fel om hon slog sig ihop med Sonja och Shirely emn det är väl mest önsketänkande.
 
6. Agnes, det vore väl något, att få ha med henne med en riktigt dansdänga. Hon är ju het just nu så jag tror hon dyker upp.
 
7. Takida, jag tror att de kommer att stå för årets rockinslag. En maffig ballad som sig bör från den gruppen. Det har ju gått rba för rockarna de senaste åren.
 
8. Molly Sandén lite besviken efter fjolåret kommer hon nog med en uptempolåt till våren.
 
9. Darin, är ju med i höstens Så mycket bättre och det är ju alltid bra med publicitet lite innan. Han borde verkligen göra uptempo den här gången.
 
10. Sist men inte minst, ett wildcard i ordets rätta bemärkelse - Mr. Pontare himself. Visst vore det kul med lite typiska norrländska toner i ESC på hemmaplan igen.
 
Ja vissa av mina artister kanske är mer önsketänkande än realistiska gissningar men tänk vilket startfält det skulle bli om jag hade tio rätt!
 
Dagens citat: "Ge mig glitter och glamour här där verkligheten bor" (La Dolce Vita)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0