Söndag i solen

Det har varit en jättehärlig helg med sol - mina damer och herrar, det var inte igår vill jag lova.
 
För att utnyttja detta på bästa sätt bestämde jag och Louise oss för en långpromenad runt sjön, ett bra beslut skulle det visa sig. Och trots ett antal pauser för lövskakning och lite fotografering tog vi oss runt på ungefär en och en halv timme.
 
På promenad i höstkylan!
 
Här försökte jag fånga glitter på kort, det gick inge vidare.
 
 
Här två bilder på lövskakningen, mitt jobb är då som bekant att fånga löven som skakas ner - borde bli olymisk gren!
 
Nu är det faktiskt ganska snart vinter och det sitter inte kvar så många löv, speciellt inte efter att jag och Luoise varit på prommis!
 
Det finns en liten nackdel med den annars så underbara solen och det är att man ser exakt hur smutiga fönster jag har. Köksfönstret är fortfarande det enda som jag har putsat och inte ens det är rent längre.
 
Och så var det en sak till, de har släppt en artist till till 2013 års mello, inte heller denna herre fanns med på min lista (inte på Annas heller, tack och lov!), Jonas Gardell. Jag kan inte låta bli att känna nej men alltså, varför ska han vara med. Han kan ju inte sjunga! Han är säkert bra på en massa andra saker, som att skriva böcker till exempel, varför håller han sig inte till det då? Nej Christer nu får du ta och skärpa till dig - vi vill ju inte skämma ut oss på hemmaplan!
 
Dagens citat: "I'm hooked on it I need a fix I can take it just one more hit I promise I can deal with it..." (Kelly Clarkson Addicted) Jag är nog beroende av solen. Man kan ju vara beroende av olika saker, droger och annan skit men sol känns ganska harmlöst, i alla fall när man bor där jag bor och bara får några få soltimmar om dagen stora delar av året. På tal om beroend och droger här är en liten krönika om att bli gammal och vilka fördelar som kan finnas med det http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3668&artikel=4350677 , mycket underhållande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0