Fredagsmys i ordets rätta bemärkelse!

Ja igår var det en riktig mysfredag. Myset började där vid 18:30 när jag anlände till stan (alltså då Skellefteå). Bussresan dit var något av en övning i att hålla tyst fast man bara vi ställa sig upp och säga med sin allra skarpaste röst att nu får ni väl andå ta och vara tysta! Ungdomarna bakom mig på bussen var inte tysta många minuter och när en av dem frågade den andra "asså du kanske tycker att jag är jobbig?" och hon den andra svarade "Nej, tycker du att jag är jobbig?" då var det ju som att de bjöd in mig i smatalet, jag ville så gärna säga "men jag tycker att ni båda är jobbiga!". Men så klart gjorde jag inte det, jag la mig inte ens i samtalet när det svävade in på dialekter som jag tycker är så spännande - trots att de mest lät dumma när de diskuterade detta.
 
Nå ja, eftre att jag överlevt resan så tog sig kvällen och det blev hur mysigt som helst. Tänk dig själv: tacos + lite skitsnack + marängsviss + den lilla sjöjungfrun + askungen + chips dip + kladdkakemuffins och sist men inte minst fem av de finaste människor jag känner, det kan ju inte bli annat än succé.
 
Det vi konstaterade i går var bland annat att grädde är jävla gott och att det eventuellt kan finnas vissa likeheter mellan sjöhäxan Ursula och en viss mamma - jag måste dock påpeka att jag faktiskt inte höll med om den analysen (och nej det gällde inte min mor). Det står också klart att Disney kan sitt jobb - alltså de där filmerna blir ju aldrig dåliga!
 
Idag var det fotboll i Skellefteå, Sunnanå mot Gusafs, i division 1. När det stog 13-0till Sunnanå åkte vi hem, då var det 20 minuter kvar av matchen så men tänka sig det blev inga fler mål. Jag och Anna måste ha varit någon typ av viktigt kugghjul hos Sunnanå eftrsom de inte lyckades göra ett enda mål under de 20 minuter som vi inte var där. Visserligen kan ju 13 mål räcka, det blev ju hur som lite pinsamt för motståndarna. Helt ärligt tror jag inte ens att vi förlorat med så många mål de senaste 10 åren, och då har vi varit med om ett par riktigt tunga år!
 
Dagens citat: "Grädde är jävla gott alltså" (Cissi)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0