Solig söndag

He ha vöre gi vere ida. En riktigt fin höstdag, utmärkta förhållanden för en långpromenad så på sätt och vis var det ju lite tur att jag fortfarande hostar och snorar för mycket för att springa. Jag tog promenaden i träningskläder bara för att det var så länge sen jag fick ha på dem.
 
Sen har jag varit duktig och putsat köksfönstren och lagat en massa mat. En massa med Tommy och Andersmått mätt. En köttfärspaj á la Louise och så pastakolliox i ugn á la mamma för att vara exakt. Ja och så fick jag då middagsfrämmande i form av min bror och hans roomie.Det var väldigt trevligt, de fick dessutom hallonpaj till efterrätt så nu kanske de överlever veckan. Om de inte fryser ihjäl då för Tommy kom hit i shorts och foppatofflor för "det var ju sol ute", ja si vettno va månde de bliva?
 
Det blev inget bloggande igår för då var jag upptagen med annat. Jag drar en kort sammanfattning. Louise och jag var ner på stan en sväng (vi var ju inte ensamma om man säger så). Där åt vi en fransk lunch, nu minns jag inte vad den hette men den såldes till och med av en äkta fransyska. Louise fick brilliera lite själv höll jag mig till engelska förutom ett litet "merci" på slutet.
 
Sen var det middag hos Louise, två förrätter, en ganska kryddig guvudrätt och en efterrätt som jag fick äte mer eller mindre själv då min värdinna inte äter socker för tillfället. Så fort maten var svald och disken diskad bar det av på förfest hos en av Louises internationella vänner, det var nästan så att man var lite exklusiv för att man var svensk. Det var väldigt trevligt... men jag insåg hur dumt det har varit att låta franskan somna in (min franska då förstås). Det låter så himla häftigt när Louise bra je m'appelle blabla...
 
Fartdårarna cyklade sedan ner på stan, medan de andra tog bussen. Och vi beat them to it. Väl inne på Rex var det som så många gånger förr (tråkigt nog) bättre muisk nere än uppe så jag och Louise rockade det dansgolvet medan Louises internationella vänner höll till där uppe. Det är väl så att man måste kunna svenska för att riktigt uppskatta de djupa schlagertexterna - eller?
 
Då ska vi se tre bra sager med gårdagen:
1. Trevlig kväll i trevlig sällskap
2. Köpte en fin tröja
3. God middag
 
Och så tre bra saker med dagen:
1. Härligt väder
2. Trevligt middagsfrämmande
3. Nystädad lägenhet (inklusive putsade köksfönster)
 
Dagens citat: "-Pizza's on the way, I told you we wouldn't have to get up.
                       - What if we have to pee?
                       - I'll cancel the sodas."  (Joey & Chandler) Känns lite som att Tommy och Anders är verklighetens Joey och Chandler. Men kom ihåg grabbar att inte låta latheten bedra visheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0