Aagrr....

Ush vilken värdelös dag!

04:40 stiger upp
05:15 går ut till lokalbussen
05:43 kliver på bussen mot Lycksele
08:00 kollar mailen och inser att nej, tyvärr det är ingen som har ställt in kvällens möte
08:25 går till dagens första och enda lektion
08:40 börjar inse att eleven inte kommer att dyka upp (och jo det ska vara eleven, i singular), sitter för säkerhetsskull kvar ett tag till och passar på att rätta lite working logs
08:50 tillbaka på kontoret och tar tag i planeringen för resten av terminen
11:30 orken tryter och jag bestämmer mig för att räkna ut hur många lektioner jag har kvar innan sommarlovet (turns out to be 66)
12:00 travar tillsammans med några av de bästa kollegorna iväg till restaurangprogrammets sopplunch - dagens enda ljuspunkt!!
13:10 tillbaka på kontoret och lite mer planering
14:30 all planering känns avklarad så jag övergår till att prova ut grammatikprov på internet
15:00 test check - nu då fortfarande en timma kvar till mötet
15:10 börjar läsa i den otroligt underhållande boken Lärande bedömning (i ärlighetens namn är det kanske inte en underhållande bok, men den är faktiskt bra)
16:00 mötet börjar
16:50 vi kommer äntligen fram till den klass som jag faktiskt undervisar i och det går på två minuter
17:35 kliver på bussen hem - det är nästan fullt! Det enda som brukar vara fördelen med att åka hem sent är ju att man brukar få sitta ifred, men nej alla utom jag fick sitta själv! Typiskt! Och som om det inte var nog så sitter det två tonårstjejer bakom mig, dock inte bredvid varandra utan på varsin sida av mittgången, och pratar hela vägen med gälla röster - man kan ju få spunk för mindre!
19:50 home sweet home

Dagens citat: "Suddenly Monday appears again, where was the weekend I lost it again" (Mel C)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0