En bra vecka!

Det skulle visa sig att vecka 16 år 2013 var en bra vecka - och detta säger jag alltså redan på fredag - veckans två bästa dagar har ännu inte varit.
Måndag: Kortdag och träning på ISKU med min alldeles egen PT Louise och världsstjärnan Hanna.

Tisdag: En bra dag trots att jag var kvar på jobbet till strax efter fem och därmed inte hemma förrän något före åtta. Lite tidigare än vanligt dock eftersom jag hann med en tidigare lokalbuss. Sen är ju tisdagar TV-kvällar med The Following som jag i veckan orkade vara uppe och se eftersom jag hade supersovmorgon på onsdag.

Onsdag: Sovmorgon till 07:00! Tåg till jobbet 08:20 (visserligen med jobbiga pensionärer men det bleknar liksom), tåg hem 14:35. Shopping på Strömpilen med Louise som var tillfälligt begåvad med bil och då hittade jag äntligen den där jeansjackan som jag letat i rätt storlek! Sen handlade jag visserligen för drygt 500 kronor på ICA Maxi trots att jag bara hade fyra saker på listan - men, men, så kan det gå. Sprang min första runda för året utan långkallingar - ett säkert vårtecken.

Torsdag: Möte igen, och alltså långdag men det gjorde inte så mycket när jag precis innan mötet fick frågan om det fanns någon chans att jag skulle ha engelska 7 nästa år, och sen när jag svarade att det visste bara gudarna så sa eleven "jag hoppas det". A+ till dig varsågod! Ibland känner man sig kanske inte som världens bästa lärare men så får man höra något sånt och då känner man att men jag kanske inte gör allt fel i alla fall =0)

Hmm, det är som att det var något mer som hände igår, vad kans det ha varit?

Ja just det ja Skellefteå AIK tog ju SM-GULD!! Och nej jag är ingen hockeynerd men det hjälps ju inte om hemstaden tar SM-guld så rycks man ju med lite.

Fredag: Ja, det räcker väl så egentligen. Dagen till ära hade jag tänkt till kring färgkodningen av klädvalet - svart och gult och så tyckte jag att ett guldhalsband kunde vara på sin plats. Och så har jag äntligen lyckats tvinga med mig min käre bror på bio så då hoppas vi väl att filmen håller måttet. Det känns lite som att jag är on a roll så jag har ganska höga förhoppningar.

Så, det var veckan so far. Jag får återkomma efter helgens bravader för att se om denna positiva trend håller i sig.

Det var en grej till som jag har tänkt nu ända sen i söndags att jag skulle blogga om. Kan vara så att jag är den enda som tycker att det här är kul. I söndags var jag och Louise på total training och när vi värmde upp sprang vi runt och så sa ledaren " Och sparka dig själv i rumpan", nej tänkte jag sparka någon annan - det blir mycket jobbigare. Som sagt, jag tyckte att det var väldigt roligt, men det kanske bara var jag.

Dagens citat: "Vad som än krävs (vi gör det vi gör det), vad som än krävs (ni hörde, ni hörde)"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0