Roud 4 (eller nu jäklar gäller det!)

Redan dags för sista deltävlingen - jag kan bara inte fatta att det har gått så fort. Inte heller kan jag fatta att vi har ett så fruktansvärt dåligt startfält so far så nu gäller det gott folk. Håll alla tummar och alla tår på att sista deltävlingen levererar!
 
1. Army of Lovers - Rockin the ride
Jaja, nu kommer vi inte undan längre här har vi herr Bard. Oh herre gud så hemskt! Nej men snälla nån det här kan väl ändå aldrig gå. Och visst är man less på hon Camilla nu. Men man får vara tacksam för det lilla, det verkar som att vi får se Jean-Pierre Barda (visst heter han så?) i shorts utan tröja istället för Alexander bard. En klen tröst men dock.
 
2. Lucia Piñera - Must be love
Hmm. inte superoriginellt direkt. Men hon har en lite udda röst det är ju kul. Tyvärr tycker jag redan efter en minut att den känns lite tjatig - hur ska det då kännas efter tre? Det ser inte heller ut som att hon är direkt van att stå på scen, i klackar. Hoppas hon hinner vänja sig tills på lördag.
 
3. Robin Stjernberg - You
Nja... tja... jo då vars det är lite klatchigt men sjunger han riktigt bra? Och det här med falsett har ju aldrig varit min grej. Det här är väl också en gammal idoldeltagare och han verkar köra på samma frilla som snubben i State of Drama och Anton Ewald - och de har ju båda gått vidare så det kanske är något med håret. Han har också bytt ut de här vanliga bakgrundsdansarna, ni vet á la Eric Saade mot lite mer "plocka-äpplena-stuket" (altså mer "modern" dans).
 
4. Sylvia Vrethammar - Trivialitet
Sylvia V är du på g? Då ska vi se då, jag tror bestämt att jag fick nog av henne under Så mycket bättre men jag ska väl lyssna på låten innan jag sågar det totalt. Sambainspirerat - no surprise there. Men jag tycker verkligen inte att det här är kul, hoppas att Sverige håller med. Och det kan ju inte hjälpas, även om man nu är van vid henne, hon ser ju fasligt lyft ut alltså - det är inte snyggt.
 
5. Ralf Gyllenhammar - Bed on fire
Udda namn, udda låt, udda artist. En herre i vadå, 35-40 års ålder med (på repet i alla fall) kostym och fluga som sjunger lite så där lagom falskt och spelar (går loss) på en flygel som börjar brinna. Jag vet inte vad jag ska tro, kanske, kanske inte.
 
6. Behrang Miri - Jalla dansa sawa
En rappare som ändå verkar ganska haj på sitt men som så många andra i samma genre så får han hjälp i refrengerna. Jag tycker att jag känner igen tjejen som hjälper honom - idol månne? Det är ju dansvänligt som man kan uttyda ur titeln men det är svårt att sjunga med i rap och refrängen går på franska - tror jag, i alla fall delvis, kan vara något annat språk också, så ja, jag vet inte. Den kommer säkert att locka folk till dansgolvet men det är inte två tummar upp, upp, upp om ni förstår vad jag menar.
 
7. Terese Fredenwall - Breaking the silence
En blandning av Molly Sandén och Lisa Miskovsky. Hon ser ut som Molly och låter lite som Lisa i stuket. Jag är dock rädd att det jag fick höra här var slutet och det var inte direkt memorable så jag är lite tveksam, känns lite platt.
 
8. Ulrik Munther - Tell the world I'm here
Fartigare än senast och det gillar jag. Häftig bakgrun får han också poäng för. Man ska inte underskatta ett lagom antal upprepningar men gränsen är hårfin och även här tycker jag att det låter lite tjatigt efter bara en minut. Och så var det det här med falsett, har de ingått något typ av pakt eller? Se vem som kan reta Malin mest med sin falsett. Jaja han är ju söt också lillkillen.
 
Nej men hepp det var visst alla bidrag för i år. Sammanfattningsvis är jag grymt besviken på allt och alla ingen Euphoria här inte, inte ens en liten Empty Room. Nej det blir ingen dubbelseger i ESC det kan jag lova redan nu. Men vi skulle ju åtminstone kunna skicka ett vettit bidrag. Det verkar som att det blir övervägande manlig fägring i finalen i år, lite tråkigt men jag kan inte säga att det är helt orättvist, möjligen förra veckan att det fanns ett par tjejer som skulle ha förtjänat att ta sig vidare men annars vette katten.
 
Jag tror att följande bidrag går vidare på lördag:
 
Till globen: Ulrik Munther & Robin Stjernberg
Till andra chansen: Ralf Gyllenhammar & Behrang Miri
 
Så vill jag passa på att gratta Ida Ingemarsdotter till VM-silvret idag. Kunde ju tyvärr inte se loppen eftersom plikten kallade men jag var med dig i tanken.
 
Dagens citat: "Sylvia V är du på G" (Jojken)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0