Round 2

Ja tiden springer när man har kul, fortbildningsdagar, sena tåg, snöskottning och så vidare så nu är det snart dags för andra deltävlingen i 2013 års mello.
 
Och först ut  är (tror jag):
 
1.  Anton Ewald - Begging
Årets Eric Saade. Han ser lite ut som honom, musiken låter lik och han dansar runt på scenen. Det här brukar ju gå hem hos svenska folket och om motståndet inte är bättre än förra veckan så tror jag nog att det gör det i år också. men vi får väl se. Det blir också spännande att se vad han ska ha för kläder, kan ju vara bra om han inte är allt för lik Mr Saade. En liten undran bara, hur mycket sjunger egentligen Anton och vem är det som sjunger resten?
 
2. Felicia Olsson - Make me no 1
Jo men det här låter riktigt bra. En ballad lite pop/r'n b/old school. Hoppas också här på finfina scenkläder, till den här låten skulle man lätt kunna köra långklänning och Carolafläkt. I den korta bit som man får höra så här innan så visar hon inte riktigt sin röstkapacitet men jag hoppas att hon har lite att kräma på med för då kan det här gå bra.
 
3. Joacim Cans - Annelie
Alltså jag är lite besivken, jag hade hoppats på lite hard core rock och vad får jag - folkmusik. Missförstå mig rätt nu, den här låten är säkert i helt "rätt forum" men det är ju fel artist. Det känns som lite slöseri med röst att låta honom sjunga den här. Det låter lite som Stiftelsen möter Nordman och det är ju två populära grupper, dessutom blev ju Cans folkkär i körslaget så man vet aldrig - det kan gå vägen.
 
4. Swedish House Wives - On top of the world
Superschlager så klart, vad annat kan man vänta sig något annat av Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund och Jenny Silver? Det är ju något av en oskriven regel att det måsta finnas med minst en superschlager varje år och de är ju proffs så det skulle kunna gå. Dock är jag rädd att verserna är lite vassare än refrängen och det är aldrig bra.
 
5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
Originell titel - not! Hmm, lite så där trllvänligt är det väl. Och de är ju snygga båda två men de skulle behöva jobba lite på kemin, och hon skulle behöva lite lägre klackar - hon ser lite ostadig ut. Förra veckan hade jag sagt direkt till final, men i det här startfältet är jag lite mer tveksam.
 
6. Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
Här har vi i alla fall en originell titel. Och jag vet inte hur många gånger hon hinner med att sjunga denna, ändå ganska långa titel, på den lilla stund som jag såg. Repetition är visserligen bra men det får inte bli för mycket av det goda. Någon större scenshow kan vi nog inte heller förvänta oss men låten är inte helt oäven ärligt talat är jag lite kluven.
 
7. Rickard Wolff - En förlorad sommar
Nu vill jag inte vara elak men han är ju ingen skönhet och jag måste också säga att låten är då alldeles för vemodig och tråkig för den här typen av jippo. Nej jag är ledsen Rickard men jag tror inte att det här kommer att gå vägen. Jag tror inte att det här kommer att bli "en stor sensation, en tid fylld av ära...".
 
8. Sean Banan - Copacabanana
Jo den heter faktiskt så. Innehållsligt (så vitt jag kan höra) är det lite "Värsta schagern" och sen verkar han ha ett klädbyte, lite dans och så har han ju då Copacabanana. Jag är rädd för det här, det är ite lika catchy som hans fjolårsbidrag men barnen kommer att gilla det här och det är lite synd eftersom det ändå finns en hel del bra bidrag i den här deltävlingen.
 
Nej men då ska vi se. Lika svårtippat den här veckan som förra (och förra veckan skrapade jag ihop 2 poäng men jag hade faktiskt tippat vidare alla som gick vidare bara inte till rätt tävling om ni förstår vad jag menar).
 
Till globen: Anton Ewald & Sean Banan
Till andra chansen: Swedish House Wives & Felicia Olsson
 
Ja där har vi det. Om jag fick välja själv (vilket förstås vore allra bäst) så skulle det se annorlunda ut. Och det är nästan så jag hoppas att jag har fel i fråga om Sean Banan.
 
Dagens citat: "Pretty wack!" (Joshua)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0