How not to do

Idag skulle man kunna tro att min familj och jag spelat in en undervisningsfilm för körskoleelever med titeln How Not To Do. Pappa var regissör och jag, Anna och Tommy var passagerare. (Mamma var inte med på skutan). Vi var en snabbis till Umeå idag eftersom Tommy skulle på återbesök för sitt knä. Jag passade på att få lite julklappar hemfraktade till lägenheten och sen tog jag och Anna en sväng på stan medan pappa och Tommy hängde på NUS. So far so good. Det var näs vi skulle hem som självva inspelningen började.
1. Det krävs tillstånd för att parkera på handikapplats (annarrs böter, 700 kr)
2. Man får inte backa i en rondell (läs på skyltarna så att du vet vilken avfart du ska ta. OBS! Norrmäm max ett varv!)
3. Sicksacka inte mellan filerna så att du tvingas tränga dig in före en bil för att hinna svänga där du ska. (Då blir man tutad på, och här vill jag också tillägga att det var vi som stod för tutandet)

Så en snabbguide till alla som håller på att ta körkort - nu vet ni några saker som man inte får göra.

Dagens citat: "Åååka pendeltåg, jag är en loser baby jag har inget körkort..." (Markoolio)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0