Ready... fight

Dags för årets första deltävling i mellon. Jag och min syster har ju en liten tävling här om vem som tippar bäst så nu gäller det att vässa nördknölarna (aka geniknölarna).
 
Så här på förhand ska jag ärligt erkänna att jag inte har höga förhoppningar på årets tävling. På pappret är det ett mycket svagt startfält.
 
Först ut är allas vår David Lindgren, here we go.
 
1. David Lindgren - Skyline
Det låter bekant, man känner sig hemma. Ett dansnummer á la David. Svårt att säga om detta kommer att överträffa Shout it out men jag gissar redan nu att detta kommer att gå vidare till finalen. Det är ju svårt att inte gilla David.
 
2. Cockies n' Beans - Burning Flag
Ja men det här är inte helt dåligt och jag gillar att de har försökt koordinera sitt nummer de brukar vara lite spretiga. Det låter lite poppigare än man är van att höra dem, lite mindre country. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag avvaktar med att uttala mig i huruvida de kommer vidare eller inte.
 
3. Jay-Jay - Paris
Men hallå han har ju glömt att slå på charmen, hur går det ihop med ett bidrag som heter Paris. Jag kan bara hoppas att han kopplar på den till på lördag. Både melodin och scenografin för väl tankarna till någon rökig, typ jazzklubb (eller nåt) i Paris. Han klämmer in lite franska men jag tror inte att det kan rädda honom. Nu är ju min franska lite rostig men jag säger nog non.
 
4. Mary N'diaye - Gosa
Nja, alltså jag är kluven. Texten är supertöntig men melodin svänger ändå. Ni kanske minns Norges bidrag för något år sedan Haba Haba - lite så. En söt tjej som dansar och sjunger. Det blir spännande att se hur scenkläderna ser ut de kanske kan hjälpa upp situtationen. I nuläget är jag tveksam, jag avvaktar tills jag hört allt motstånd.
 
5. Eric gadd - Vi kommer aldrig att förlora
Nu är ju inte jag något stort fan av Mr Gadd men jag måste ge honom att han har gjort sitt bästa för att knåpa ihop en trallvänlig dänga och den går inte i falsett hela tiden så jag är positivt överraskad. Sen skulle jag kanske inte sträcka mig så långt som att säga att jag gillar den. Men man måste ju ta med i beräkningen att det ändå finns rätt många som gillar honom. Hmm vi får väl se. Häftigare scenkläder är ett måste - men jag räknar med att det finns en plan här.
 
6. Anna Järvinen - Porslin
Hon ser ju plågad ut stackarn. Låten är nog inte helt kass men man kan ju inte stå och se ut som om man sålt smöret och tappat pengarna om man ska tävla i mellon. Och så är jag inte helt säker på att slutet är nog memorable. Tveksamt.
 
7. YOHIO - Heartbreak Hotel
Nej men finns inte halva den här låttiteln med i en grupp som väldigt mycket liknar denna - Tokyo Hotel, enda skillnaden är att sångaren är blond. Nej men småtjejerna gillar nog det här och de är ju bra på att rösta. Jag är inte helt säker på att de här grabbarna (?) är så vana vid att stå på scen så vi får väl se vad nerverna gör med dem på lördag.
 
8. Michael Feiner och Caisa - We're still kids
Nej, det här är ju ändå inte bra. Hon sjunger inte klockrent och hon verkar väldigt kocentrerad på sin dans. Dessutom , och nu vill jag inte kasta sten i glashus för jag har ingen aning om hur gammal hon är, men hon är nog lite för gammal för att sjunga "We're still kids". Nej det här tror jag inte på.
 
Då ska vi summera. Svårt så här första gången, jag känner mig lite ringrostig.
Till Globen: David och Cockies n'Beans
Till andra chansen: Eric Gadd och YOHIO
 
Dagens citat: "Nuuu kör vi!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0