Sista chansen nu...

Ja nu ni Sverige har vi sista chansen att skicka ett par vettiga bidrag till final i årets mello. Vid det här laget känner vi ju redan alla bidrag men för att friska upp minnet så kommer här en lista på de som ska tävla:
 
Robin Stjernberg
Eric Gadd
Caroline af Ugglas
Behrang Miri
Erik Segerstedt & Tone Damli
Anton Ewald
Cookies N Beans
Martin Rolinski
 
Om jag direkt stryker de låtar som jag inte kommer ihåg så bli följande bidrag kvar:
Roboin Stjernberg
Martin Rolinski
 
Men det är ju lite orättvist med tanke på att de båda tvälade i de två sista deltävlingarna så jag måste nog titta in några av de andra - de somjag en gång tippat till final nämligen:
Anton Ewald
Cookies N Beans
 
Ja, jag räknas nu iskallt med att det kommer att stå mellan dessa fyra bidrag. Här ska de nu få några tips på hur de kan öka sina chanser att ta sig vidare:
 
Robin - håll koll på sången framför allt! Och sen måste han bestämma sig för om han ska le ett äkta movie-star-leende eller om han ska vara allvarlig - det blir inte bra när man är någonstan mitt emellan. Om jag var Robin skulle jag också undvia den klassiska Christer posen (som han in Stefan och Christer), ni vet lite lite lätt framåtlutad med armarna bakåt, den är inte vidare smickrande. Till sist skulle det nog inte skada att ta på sig en helt vanlig kavaj, utan en massa märkliga knappar och med slag på båda sidorna.
 
Martin - min vän du måste skippa färgkriget, det är helt obegripligt och tillför ingenting! Tävlade inte du i samma program, Popstars, som den här killen Johannes (som senare vann kalaset), han hade stora problem med att stå still på scen i början men sen sa någon åt honom att våga stå still och se då vann han! Så känn lugnet också man behöver inte hinna besöka alla scenens hörn. (För säkerhets skull skulle jag nog också skippa vigselringen, man vet aldrig det kan ge några röster!)
 
Anton - klipp dig! Här är jag också lite fundersam över sången, vad sjunger han själv och vad sjunger någon annan. Se till att sjunga så mycket som möjligt själv och se till att vi fattar att det är du som sjunger. Slut posen kan han också jobba på, jag läste ju för tusan att han är dansare och koreograf i botten då måste man väl kunna komma på något lite klatchigare.
 
Cookies N Beans - här är det i alla fall ingen tvekan om vem som sjunger. Och för jämställdhetens skull hoppas jag att de tar sig vidare. Men jag är lite tveksam. Trots att de försökt koordinera sig känns det fortfarande lite spretigt - så strama till det ytterligare. Och skippa gitarren, den känns mest ivägen.
 
Sammanfattningsvis så tror jag ändå på:
Martin Rolinski och Anton Ewald (men jag håller en tumme för Cookies N Beans)
 
Dagens citat: "I'm free, I'm free" (Chandler) För nu mina vänner är det sportlov!!!
 
Grattis också till våra stafettlag silver till både damerna och herrarna!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0