Tiden går fort när man har roligt

Ja nu är det över mina kära vänner. Tiden går fort när man har roligt, nyss var det mörkaste februari och nu är det inte riktigt lika mörkt och mars - och vi har en vinnare, Robin Stjernberg med låten You. Och jag är lite kluven, låten är ju rätt bra men jag och Robin kommer inte riktigt över ens. Tyvärr störde han ju också min tippning, jag behövde fyra rätt och dte slutade med ett, Anna däremot fick två så ja hon vann, skit också. Kan väl kanske inte skylla det på Robin men det är inte heller det som är vårt problem, problemet är att han känns så tillgjord, oäkta. Det ser stelt ut. Men man ska komma ihåg att det kunde ha blivit mycket värre, jag tänkte Sean Banan, State of Drama till exempel. Så jag ska nog kunna stötta Robin när det blir dags för ESC men då får han se till att öva upp det där leendet så att det kännns äkta.
 
Jag vill också påpkea att jag tycker att David (som verkligen kan det här med att le) fick oförtjänt lite röster av svenska folket. Visst hans låt kanske inte var den bästa men den var ju bättre än Ravaillazc, Louise Hoffsten, Sean Banan, State of Drama och Ralf Gyllenhammar åtminstone. Om man någon gång känner sig lite nere kan man ju titta på ett klipp av när David fick 12 poäng av den utländska juryn - då blir man nog glad igen.
 
Visst var det kul att ett av bidragen från andra chansen vann men jag hade ju verkligen hoppats att det skulle vara det andra, men, men nu kanske Anton känner suget att vara med igen och då kan vi ju hoppas att han gör en Saade.
 
Det visade sig också att Europa inte riktigt är redo för Yohio än, Japan har helt enkelt en annan kultur. Han sa ändå bra saker tycker ag igår, i sin presentation och jag tror jag lyckades få syn på ett leende.
 
Och sist men inte minst så måste man ju nämna Carola. Jag vet att hon inte är så jättepopulär men jag gillar henne, jag tyckte att hon gjorde ett bra framträdande. Man kan ju säga vad man vill om henne som person men sjunga kan hon i alla fall, synd att vi int ekunde skicka Främling igen. Synd också att vi inte kan skicka Loreen igen för hennes framträdande igår var ju också väldigt bra.
 
Men nu är det slut, och vi vilar schlagernerven till mitten på maj då det är dags för Europa att infinna sig i Malmö. Jag och Anna lyssnade lite på några av bidragen igår och som det lät så har Robin ändå goda chanser på en bra placering.
 
Dagens citta: "Du, det kunde vart fan så mö värre" (Jojje Jönsson i Där fick du)
 

Kommentarer
Postat av: TOAO

Jag ska väl erkänna att jag har kommit på att jag inte fick några poäng i lördags. Anton Ewald kom ju på fjäder plats, intre tredja och Ulric Munther blev ju trea inte två. Så du knappade in en poäng...

2013-03-11 @ 12:06:14
Postat av: TOAO

Och du fick nog ihop 3 poäng tror jag..

2013-03-11 @ 12:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0