Tredje perioden

Då var det dags för den tredje deltävlingen i årets festival. Här har vi startfältet:
 
1. Dr. Alban & Jessica Folcker - Around the World
Min första tanke när jag ser de här två namnen tillsammans är nej men hur tänkte hon nu? Vi får väl ta och lyssna lite då. Hmm, ja alltså jag antar att han rappar verserna då och han är väl inte den bästa raparen i världshistorien men hon kan ju sjunga så lite catchy blir det ändå men jag undra ja. Och var det där slutet vi såg så är jag besviken på slutton och slutpose.
 
2. Ace Wilder - Busy Doin' Nothin'
Hmm, jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra det här med. Lite åt Avril Lavigne hållet kanske. Jag hoppas verkligen att texten är någon typ av ironisk tolkning av dagens ungdomars syn på arbetlivet för om det är en seriös text blir jag ju mörkrädd. Jag vet inte vad folk tycker om det här, och jag vet inte heller vad jag tycker. Men jag har svårt att tro att det ska ta sig vidare, om inte resten av starfältet är uruselt.
 
3. CajsaStina Åkerström - En enkel sång
Nej men hjälp vad tråkigt. Noll sjunga medfaktor. Säkert en mysig sång men jag tror inte att det här är rätt forum (som Charlotte Perelli skulle ha sagt).Dessutom har vi ju redan en singer songwriter i finalen och jag tror att det kan få ta och räcka lite gran (som Ove skulle ha sagt).
 
4. State of Drama - All We Are
Svårt, det känns ju inte som att det är så jättestor skillnad på den här låten och förra året Falling, det här går visserligen lite snabbare men annars tycker jag att gunget är detsamma. Eftersom jag inte tyckte att Falling var speciellt bra är jag heller inte så imponerad av det här men eftersom skillnaden inte är så stor så borde jag kanske tippa det här direkt till final. Eller så kan man tänkta att nej nu är folk less på det här, ärligt talat är jag lite kluven.
 
5. Shirley Clamp - Burning Alive
Shirley eller Clampan som jag brukar kalla henne är ju en personlig favorit varje gång hon ställer upp, för jag tänker alltid att det ska vara typ Min Kärlek. Det är ju tyvärr inte det här. Detta är typ en midtempoballad i stil med den som Sanna sjöng förra veckan och då är jag rädd att Sannas var bättre, lite mer trallvänlig. Clampan är så duktig på att sjunga att det blir lite svårt för oss andra att hänga med. Inte för att Sanna är sämre på något sätt, det är bara det att hennes låt var lite lättare. Om Clampan ska gå vidare vill det till att den här låten har en riktig kalasinledning som är så vass att den sätter sig redan där.
 
6. Oscar Zia - Yes We Can
Inspirerad av Mr. Obama månne? Han är ju ännu en som kan klassas som en Eric Saade-kopia. Tyvärr en ganska blek sådan - låtmässigt framför allt. Inte någon Manboy eller Popular här inte. Det går lite för snabbt, man hinner inte riktigt med speciellt inte de som ska rösta på det här. Och bara för att Obama kunde betyder det inte att Oscar kan.
 
7. EKO - Red
Ja men det här är Skellefteåbandet va? Jag tycker ändå att det är lite bra, och då försöker jag att vara lite objektiv. Det känns genuint, lite rockigt åt Evanesence hållet fast inte riktigt lika hard core. Hon som sjunger har en lite udda men ändå bra röst. Och så verkar de ha lånat Ivi Adamous hook, lo, lo, love och henne gick det ju bra för.
 
8. Outtrigger - Echo
Mycket rock på lördag, och det här var kanske i hårdaste lagt kan jag tycka. Vad är det det heter när man skriker istället för att sjunga? Grunge eller något i den stilen så sjunger de i alla fall i den här låten så att sjunga med blir det inte tal om, jag förstår inte att hans röst håller i tre minuter. Jag tror att det här är lite för hård rock för mellons tittare.
 
Svårtippat.nu men vi ska se om jag inte lyckas sammanfatta det hela:
Till final: Då tror jag ändå på Jessica och Dr. Alban och också EKO (det vore ju kul!)
Till andra chansen: Shirley Clamp och  State of Drama
 
Men det kan egentligen gå hur som helst är jag rädd! I slutändan spelar det nog ingen större roll vilka som går vidare från den här deltävlingen för jag tror inte att vinnaren är med i veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0