And we're back in the game!

Ja men så här lagom till årets schlagersäsong tar jag och dammar av den gamla hederliga bloggen. Den har blivit lite bortglömd och överflödig i dessa socialamedietider. Men som traditionen bjuder så ska jag så klart tippa festivalen!
 
Först ut i år är ingen mindre än Sundsvalls egen japan - Yohio. 
 
1. Yohio - To the end
det känns mer tillrättalagt i år men den sätter sig säkert och med tanke på fjolårets succé så tror jag nog att detta tar sig vidare. Vad gäller scenkläder så vet man ju aldrig med den här unge mannen. Det ska tydligen också förekomma eld i numret så vi får väl bara hoppas  att det inte blir en majbrasa av det hela. 
 
2. Mahan Moin - Aleo
En dansschlger i lite orientalisk stil, låter lite som att det skulle kunna vara ett bidrag från Turkiet eller Ulraina. Trallvänlugt kanske men inte direkt nyskapande. Möjligen till andra chansen om inte motståndet blir för tungt. 
 
3. Linus Svenning - Bröder
Är det Unos son månne? Hes är väl det ord som bäst beskriver den här mannen. Och ja jag känner mig lite rostig för jag vet inte alls vad jag ska tro. Låten känns lite Under ytan fast lite mer upptempo. 
 
4. Elisa Lindström - Casanova
Überschlager! Men nej jättetråkigt, det här känns omodernt. Jag tror inte att det här tar sig varken hit eller dit. 
 
5. Alvaro Estrella - Bedroom
Årets första Eric Saadeklon. Då är väl frågan bara om vi inte börjar vara lite less på det här? Falsetten är ju uppvärmd i alla fall. Jag säger som Stig "ja jag undra ja". 
 
6. Ellen Benediktson - Songbird
Det här gillar jag. Avskalat singer songwriter, hon kanske gör hon en Marie Lindberg och flyger rakt in i final. 
 
7. Sylvester Schlegel
inte den Arkmedlem som jag trodde att vi först skulle se i mellon och så kan jag väl utan att lägga någon större värdering i det säga att han inte sjunger som Ola. Men tyvärr jag tror inte på det här. 
 
8. Helena Paparizou - Survivor
Hon har ju lånat sig en stark titel från Destiny's Child och så har hon j vunnit hela kalaset så hon vet ju vad som krävs men jag vågar inte lova att det går lika bra den här gånge. Det kan nog hända att den här låten växer när man får höra hela. 
 
En en liten sammanfattning då, en väldigt osäker sådan. Till final:Yohio och Helena P
Till andra chansen: Ellen B och Linus S
 
Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0